Psst...

Do you want to get language learning tips and resources every week or two? Join our mailing list to receive new ways to improve your language learning in your inbox!

Join the list

Arabic Audio Request

mattbowlby
137 Words / 1 Recordings / 2 Comments
Note to recorder:

Note to recorder:
Please record a clear reading of this newspaper article from Al Dustour. Please read at a natural but calm speed.

The article can be found here:

http://www.addustour.com/17141/«الفن+الروائي+عند+صبحي+فحماوي».html

«الفن الروائي عند صبحي فحماوي»

تحت عنوان «الفن الروائي عند صبحي فحماوي» صدر حديثا، في عمان، كتاب جديد للدكتور العراقي إبراهيم الحمد، عن دار «جليس الزمان» للطباعة والنشر.ومما جاء في الكتاب: «إن رواية «حرمتان ومحرم» تشكل دعوة إلى تحرر المرأة العربية، وأن يُسمح باستقلاليتها؛ لكونها تشكل نصف المجتمع، وهذا النصف ما يزال معطلاً بفعل الفكر الرجعي الذي يدعو له بعض الساسة وقسم من رجال الدين المتزمّتين بآرائهم. السخرية وأسلوب التهكم، من أهم ما يميز السرد الروائي لدى صبحي فحماوي، ولاسيّما عندما يتعلق الأمر بوصف مشكلات العرب، التي لا تجد لها حَلاًّ، والتي تتوالد باستمرار، فالروائي لا يجد فرقاً بين الدول العربية، والحال التي يعيشها الفلسطينيون، من حيث التشتتُ والفرقة، وضياع الرأي وسوء التخطيط، وتَرْك القضايا الرئيسة والهامّة، والاهتمام بتوافهِ الأمور. إنّ اعتزاز صبحي فحماوي بعروبته، وانتمائه لوطنه وقوميته، يجعله يبرز الدور الريادي للعرب في بناء الحضارة الغربية».

Recordings

Comments

mattbowlby
May 21, 2016

Thank again!

yourperfectguide
May 22, 2016

You're welcome...

Overview

You can use our built-in RhinoRecorder to record from within your browser, or you may also use the form to upload an audio file for this Audio Request.

Don't have audio recording software? We recommend Audacity. It's free and easy to use.