Psst...

Do you want to get language learning tips and resources every week or two? Join our mailing list to receive new ways to improve your language learning in your inbox!

Join the list

Arabic Audio Request

lliinnaa
119 Words / 1 Recordings / 1 Comments
Note to recorder:

Arabic schoolbook story
The original text was almost without sentence signs. I added as I thought they are logical, But maybe it is common not to write full stops in an Arabic text?

الأسد والفأر
في يوم خرج الفأر يبحث عن طعام وكان الأسد يرقد تحت شجرة غلط الفأر ومشى على وجه الأسد. قام الأسد من النّوم غضبان. الفأر خاف منه وقال له: أنا غلطت سامحني. سامحني أنا أساعدك. ضحك الأسد وقال: هأ هأ هأ هأ فأر صغير يساعد الأسد الكبير. اذهب من هنا بسرعة. اذهب ولا ترجع مرة ثانية. قال الفأر: أشكرك وجرى بسرعة إلى جحره.

وفي يوم سمع الفأر صوت الأسد. كان الأسد يصيح ويصيح جري الفأر إلى الصّوت. ونظر إلى الأسد، وقال: وقع الأسد في شبكة الصّيّاد. أنا أقدر أن أساعده. الفأر قعد يقرض الشّبكة وقرض وقرض، وقطع الشّبكة. الأسد خرج من الشّبكة ونظر إلى الفأر وقال: أشكرك الآن عرفت أنّ الفأر الصّغير يقدر أن يساعد الأسد الكبير.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Recordings

  • الأسد والفأر ( recorded by yourperfectguide ), standard

    Download Unlock
    Corrected Text
    more↓

    الأسد والفأر
    في يوم خرج الفأر يبحث عن طعام وكان الأسد يرقد تحت شجرة ،غلط الفأر ومشى على وجه الأسد. قام الأسد من النّوم غضبان، الفأر خاف منه وقال له: أنا غلطت سامحني، سامحني أنا أساعدك. ضحك الأسد وقال: هأ هأ هأ هأ فأر صغير يساعد الأسد الكبير، اذهب من هنا بسرعة، اذهب ولا ترجع مرة ثانية. قال الفأر: أشكرك، وجرى بسرعة إلى جحره.

    وفي يوم سمع الفأر صوت الأسد، كان الأسد يصيح ويصيح جرى الفأر ناحية الصّوت، ثم نظر إلى الأسد وقال: وقع الأسد في شبكة الصّيّاد، أنا أقدر أن أساعده. بدأ الفأر يقرض الشّبكة وقرض وقرض، وقطع الشّبكة. الأسد خرج من الشّبكة ونظر إلى الفأر وقال: أشكرك، الآن عرفت أنّ الفأر الصّغير يقدر أن يساعد الأسد الكبير.
    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Comments

yourperfectguide
May 6, 2016

It's fixed now with sentence signs...

Overview

You can use our built-in RhinoRecorder to record from within your browser, or you may also use the form to upload an audio file for this Audio Request.

Don't have audio recording software? We recommend Audacity. It's free and easy to use.

Sponsored Links