Psst...

Do you want to get language learning tips and resources every week or two? Join our mailing list to receive new ways to improve your language learning in your inbox!

Join the list

Japanese Audio Request

Giulia
550 Characters / 1 Recordings / 2 Comments
Note to recorder:

ゆっくり読んでください。

中国の広東省の新聞「南方週末」は、今月3日に、ことし最初の新聞を出しました。記者たちによると、その新聞には政治の民主化や言論の自由などを求める記事を出す予定でしたが、役所に強く言われて内容を大きく変えられました。新聞社は内容を変えていないと発表しましたが、記者たちは抗議してストライキを呼びかけました。

7日、広州市にある新聞社の本社の前では、記者たちを応援するために、300人以上の人が集まりました。そして「言論の自由がなくなった」と言って、葬式に使う菊の花を並べて抗議の気持ちを表しました。

周りには30人以上の警察官などが出て、菊の花を片づけて、集まった人と口論になることもありました。抗議に来た大学生の男性は「本当のことを書く報道が好きで、新年の記事に期待していました。不満を言いたいと思って来ました」と話していました。

この問題については、中国のインターネットでも、記者を応援したり言論の自由を求めたりする意見が次々に書かれています。しかし、ほとんどはすぐ消されています。

中国共産党と関係が深い新聞は、7日、記者などに冷静になってほしいという記事を出しました。このような記事は今までにあまりありませんでした。この問題で中国の人たちの間で不安が大きくなることを心配している様子です。

Recordings

  • 中国の新聞記者たちが記事を変えられたと抗議 ( recorded by Mizuki ), Tokyo (standard)

    Download Unlock

Comments

Mizuki
March 25, 2013

Was it slow enough?
Sorry I misread the first line; I said 今年(ことし)instead of 今月(こんげつ).

Giulia
March 25, 2013

ありがとうございました。

Perfect job! Thanks a lot!

Overview

You can use our built-in RhinoRecorder to record from within your browser, or you may also use the form to upload an audio file for this Audio Request.

Don't have audio recording software? We recommend Audacity. It's free and easy to use.

Sponsored Links